שולחנות אוכל מזכוכית הם חלק בלתי נפרד מ"טרנד" עיצובי בתחום חדרי האוכל. שלא כמו פינות האוכל המסורתיות, פינות אוכל מזכוכית מציעות שילוב מרענן ובלתי נשכח בין זכוכית, על כל איכויותיה המיוחדות, ובין חומרי גלם אחרים. בהקשר זה, ניתן היום למצוא מגוון רחב ביותר. חברת "כרמל דיזיין", שהיא אחת החברות המובילות בישראל בתחום עיצוב רהיטים, מציעה שלל דגמי שולחנות אוכל מזכוכית, המשלבים בין איכות ללא תחרות ובין עיצוב יפיפה ובלתי נשכח.

מה כל כך מיוחד בזכוכית?

פינות אוכל מזכוכית מורכבות לרוב מסדרה של כסאות ומשולחן העשוי ממשטח עליון מזכוכית וממסגרת ורגליים שעשויים מעץ, ממתכת או מחומרים אחרים. ישנן גם פינות אוכל מזכוכית בהן ניתן השולחן להגדלה באמצעות משטחי זכוכית נשלפים. הכיסאות המתלווים לפינת האוכל אינם עשויים מזכוכית אלא מחומרים אחרים כדוגמת מתכת או עץ ולעיתים גם עם שילוב של ריפוד. יופיין של פינות אוכל אלה קשור, כמובן, בזכוכית. שכן, הזכוכית היא בעלת תכונות ייחודיות, ההופכות אותה למתאימה מאוד לפינות האוכל, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה שימושית. מבחינה שימושית, שולחן אוכל מזכוכית הם חזקים ועמידים מספיק, ממש בדומה לחומרי גלם אחרים. כמו כן, גם תהליך הייצור של השולחן אוכל מחומר זה דורש אומנם ניסיון ויצירתיות אך פשוט יחסית. מבחינת העיצוב, איש לא יתווכח על כך שהזכוכית משדרת ניקיון, טוהר ואקסקלוסיביות, ההופכים את כל פינת האוכל ליוקרתית ומיוחדת.

אין ממה לחשוש

בעבר נחשבו שולחנות אוכל מזכוכית לעדינים ולפגיעים מדיי. פינות אוכל מזכוכית עוררו חששות רבים, כדוגמת: החשש משבירות ועדינות הזכוכית, החשש מפני מכה או שריטה שישפעו באופן בלתי הפיך על פינת האוכל והחשש מפני פציעה במקרה של שבירה. כמו כן, התעוררו שאלות פרקטיות שונות בנושא שולחנות שולחנות זה, כדוגמת: כיצד לנקות, לשמר ולתחזק את השולחן, כיצד להגדילו לצורך אירוח ושאלות נוספות שהטרידו את הקונים הפוטנציאלים. במציאות המודרנית פתרה הטכנולוגיה את המרבית הבעיות של שולחנות מזכוכית, והשאירה רק את היתרונות. היום מיוצרת הזכוכית בטכנולוגיות מתקדמות מאוד והיא חזקה אפילו יותר ממשטח עץ מסורתי. בהתאם לכך, פינות האוכל המודרניות מזכוכית הן איכותיות, אמינות, קלות מאוד לניקוי ותחזוקה, בעלות עמידות גבוהה מפני חבלות ושריטות ועם גימורים יפים ובטוחים. במקביל פינות אוכל אלה הן אלגנטיות ובעלות עיצוב נקי, שקוף ומיוחד.

תחזוקה שוטפת

שולחנות אוכל מזכוכית מודרניות הם, כאמור, שם דבר לאיכות, לבטיחות וליופי. המראה השקוף והמיוחד יוצר אווירה המשלבת בין חדשנות, לטוהר ולאסתטיקה. הינם גם קלים מאוד לתחזוקה ולשימור. שכן, לא קיים עדיין חומר ביתי המשאיר כתמים לצמיתות על זכוכית. כמו כן, השולחנות בפינות אוכל אלה מיוצרים לרוב מזכוכית מחוסמת, שאיננה שבירה וגם איננה נשרטת. כך ניתן לשמור על המראה היוקרתי והמיוחד של שולחן אוכל מזכוכית לאורך זמן בפשטות, באמצעות מטלית לחה ובמינימום השקעה.