כולנו רוצים לשמור על המראה הייחודי של פינת האוכל שלנו לאורך זמן. זה לא רק ההשקעה, זה גם העיצוב הייחודי והעובדה שפינת האוכל הופכת באופן מהיר לחלק בלתי נפרד מהאווירה של הבית שלנו. אז איך דואגים שהיא תיראה באופן נפלא לאורך שנים? גייסנו כמה מהמומחים שלנו כדי לשתף אתכם בסודות המקצועיים שלנו

טיפים מהמומחים

  • טפלו באבק – מעט אבק אולי נראה לנו בלתי מזיק, אבל זה מספיק כדי לפגוע בטקסטורה ובגימור הייחודי של השולחן שלכם. נקו את פינת האוכל לפחות פעם בשבוע והסירו ממנה כל שאריות של אבק. לצורך פעולה זו אין צורך לקנות מטליות יקרות אלא להשתמש באחד הטריקים הסודיים והישנים במקצוע – ניקוי בעזרת חיתול בד. חיתול בד הוא אחד הכלים   המומלצים ביותר לניקוי פינות אוכל, וזאת בזכות העובדה שהחיתולים טבעיים לגמרי ועדינים במיוחד. כדאי להימנע משימוש בדטרגנטים ובסמרטוטים שאולי יספקו מראה זוהר בטווח הקצר, אך יהרסו לכם את פינת האוכל בטווח הארוך. חיתול לח יעשה את כל העבודה.
  • נמנעים מסיליקון ומשמנים – כדאי להימנע מסיליקון ומשמנים שמבטיחים רבות אך לרוב עלולים להזיק ולהרוס את פינת האוכל שלכם. מומלץ להשתמש דווקא בווקס איכותי. אנו ממליצים על שימוש בווקס קרנובה שעשוי מעץ הדקל ומספק שכוות הגנה איכותית לפינת האוכל שלכם. לשם שמירה מיטבית ויצירת שכבת הגנה נהדרת לפינת האוכל שלכם, בצעו פעם עד פעמיים בשנה פוליש ידני.
  • פתרון יצירתי לטיפול בכתמי מים – אם אתם משתמשים בשולחן ללא מפה והספקתם לצבור כבר כמה אזורים עם כתמים של כוסות שהונחו שם בעבר, יש סיכוי שרק הגימור נפגע ולא נגרם נזק רציני לעץ. כדי לטפל בכתמים שעדיין לא עברו את שכוות הווקס העליונה, כדאי לכם להשתמש במטלית עם מעט מיונז ולנסות להציל את המראה של פינת האוכל שלכם.
  • ניקוי אקולוגי – במידה ויש לכם שריטות שנוצרו לאחר שימוש ממושך ואתם רוצים לאטום אותם ולשמור על המראה הנקי של פינת האוכל שלכם, השתמשו באופן נקודתי באגוזי המלך. אגוזי המלך הם טריק ידוע לחידוש רהיטי עץ ישנים והוא עובד נפלא גם בפינות אוכל בגוון בהיר יותר. שפשפו את אגוזי המלך באופן נקודתי במקום הפגוע עד לקבלת משטח ומרקם בעל טקסטורה זהה. כמו בכל עצה, מומלץ לבדוק את ההתאמה של פינת האוכל שלכם לתהליך זה.
  • השתמשו במפה לשמירה על פינת האוכל בזמן הארוחה – כמו שכולנו יודעים מניעה קלה יותר מתיקון. השתמשו במפה איכותית בזמן האוכל ובדרך זו תחסכו לעצמכם את הנזקים שעלולים להיגרם לשולחן מרטבים ומסלטים בעלי חומציות גבוהה. גם במידה ושום דבר לא נשפך, העץ יכול לקבל כוויה עקב שינויי הטמפרטורה הקיצוניים שבין חום וקור כתוצאה מהחשיפה שלו לאוכל. הדבר נכון גם כאשר מדובר על הצבת שתייה חמה או קרה על שולחן חשוף.
  • תציבו את פינת האוכל במקום נכון – לעיתים אנו נוטים לאחסן דברים במחסן או במרתף של הבית שלנו ושוכחים את תנאי הלחות הנוראיים שם בכל הנוגע לעץ. מומלץ להציב את פינת האוכל במקום קריר וסגור כדי שהיא תשמש אתכם לאורך שנים. אם תציבו את פינת האוכל בזווית שבה היא חשופה לקרני השמש, קחו בחשבון שהפינה עלולה להתנפח ולאבד באופן מהיר מיופייה ומהייחוד שלה.
  • חומר ניקוי חדש – אם בכל זאת החלטתם להשתמש בחומר ניקוי חדש עבור פינת האוכל שלכם, בדקו את ההתאמה שלו על ידי ניקיון במקום מוסתר. בחרו פינה פנימית או חלק פנימי שאותו לא רואים, ורק באזור זה נסו את החומר החדש. מומלץ לשאול גם על התאמה בין חומר הניקוי לסוג העץ – לכל סוג עץ יש חומרי ניקיון שהוא טולרנטי אליהם וכאלו שממש, אבל ממש לא.

תחזוקה שוטפת כבסיס לשמירה על פינת האוכל שלכם

תחזוקה שוטפת היא המפתח לשמירה על פינות האוכל. אין מדובר כאן על ניקוי יום יומי, אלא בשמירה בסיסית על השולחן מפני פגעי הזמן, מזג האוויר והלחות שמאפיינת את המדינה שלנו. ברוב המקרים ווקס איכותי פעם בשנה וכיסוי בשעת הארוחה יהיו בהחלט מספיקים כדי שתוכלו ליהנות מפינת האוכל שלכם ולשמור על המראה המיוחד שלה לאורך שנים.

כפי שניתן לראות תחזוקה פשוטה היא הדרך הטובה ביותר והזולה ביותר לשמירה על פינת האוכל שלכם