עץ הוא אחד מחומרי הגלם הוותיקים ביותר בשימוש, ולא בכדי: המראה הטבעי, המגע הנעים והתחושה שהוא משרה גורמים לאנשים להשתמש בו ברחבי הבית גם היום. עצים הם פופולריים במיוחד לשימוש עבור רהיטים וכן עבור מבנים חיצוניים לבית, דוגמת פרגולות או דקים. אמנם כיום ישנם תחליפים פופולריים לחומר הגלם הזה, אך אף אחד אינו מעניק את התחושה הייחודית שרק עצים מסוגלים ליצור ואת מגוון סגנונות העיצוב שאפשר להשיג בעזרתם.

כאשר בוחרים להרכיב רהיט או להוסיף מבנה כלשהו לבית, יש לקחת בחשבון את סוגי העץ השונים ולבחור את אלו שיעמדו בתנאי מזג אוויר משתנים כמו גשמים, שמש קופחת, לחות ועוד. חברת "אל גליל" המתמחה בבניית מבני עץ תייעץ לכם לגבי הדרך הנכונה ביותר להרכיב את המבנים בביתכם, לרבות העץ המומלץ ביותר לשימוש עבורכם.

סוגי עץ לבנייה – מה מומלץ בחורף הישראלי?

כאשר מדברים על עצים לבנייה, ישנה חלוקה לשני סוגי עצים פופולריים: רכים וקשים. אלו הרכים הם עצים שגדלים בדרך כלל במהרה ושצפיפות החומר בהם אינה גדולה. זה הופך אותם לגמישים במיוחד בכל הנוגע לבנייה, אך הם אינם עמידים במיוחד בשימוש עבור מבנים חיצוניים.

עצים קשים, כשמם כן הם – עצים קשיחים במיוחד שגדלים בקצב איטי יחסית ושצפיפות החומר הפנימי שלהם גדולה. הצפיפות הזו היא שמקנה לעצים את החוזק המבני שלהם, מה שהופך אותם לאידאליים לשימוש חיצוני וגם פנימי לבית.

כיום ישנם עצים קשים פופולריים לשימוש בבניית מבנים חיצוניים, שמומלץ לבחור בהם לצרכים השונים שלכם. למרות זאת, העץ הפופולרי ביותר לבנייה הוא האורן הרך, שרבים בוחרים אותו לצרכיהם השונים. למרות היותו עץ רך, הוא מוכיח עמידות לאורך זמן ויכול לשמש לבניית דקים. לעומת זאת, לא מומלץ לבחור אותו עבור רהיטים או מבנים, שכן הוא פחות עמיד מעצים אחרים.

עוד ברשימה נמצאים האיפאה קומרו, אירוקו, טיק ועוד. העצים הללו עמידים בפני מים וכן בפני חרקים, מה שהופך אותם לאידאליים עבור מבנים חיצוניים. לכל עץ מהרשימה הזו יש תכונות ייחודיות לו, אך דבר אחד משותף לכולם – חוזק מבני.

כאשר שוקלים לבנות רהיטים או מבנים חיצוניים, חשוב להתייעץ עם המומחים של "אל גליל" , שיתאימו לכם את העץ המושלם עבורכם. הרהיטים והמבנים הללו ישמשו אתכם במשך שנים ארוכות בזכות המומחיות של החברה והבנייה שאין שנייה לה. עם "אל גליל" תוכלו ליהנות ממוצרים איכותיים ועמידים לאורך שנים ארוכות, שיהיו תענוג גם לעיניים וגם ללב.