סוכה מעץ או סוכת עץ ,במהלך חג סוכות וחול המועד יש לגור בסוכה ולנהוג בה כאילו הייתה בית הקבע שלכם, זכר לבני ישראל אשר יצאו ממצרים והתגוררו במבנים ארעיים בלכתם במדבר – הסוכות.

בעוד בעבר נאלצנו כולנו להיאבק שעות רבות עם קרשים מתפרקים לבניית הסוכה, כיום ניתן לרכוש סוכה מעץ איכותי, אותה ניתן לבנות בקלות ולהיות סמוכים ובטוחים כי היא כשרה למהדרין.

התוצאה הסופית היא סוכת עץ מיוחדת, מקושטת, יפה, כשרה וכל זאת במהירות בנייה מרשימה.

בואו נודה, העץ תמיד נראה יותר טוב מכל חומר הגלם בעיצוב הבית והחצר.

 סוכה מעץ נראית מרשימה, מכובדת ויוקרתית יותר. העץ משתלב בצורה הרמונית עם הגינה הירוקה או המרפסת המרוהטת וכל ארוחת חג בה הופכת לסעודה של ממש בתוך מבנה ארעי מעץ אך יפהפה ומרשים.

יתרונות סוכה מעץ

 סוכת עץ כוללת גם יתרונות נוספים אשר הופכים אותה למוצר מבוקש ביותר :

  • חוזק – סוכות מעץ אמורות לשמש אתכם שנים רבות ולכן עשויות מקורות עץ חזקות במיוחד אשר מתחברות האחת אל השנייה להרכבת שלד הסוכה בצורה חזקה מאוד.
  • עמידות – ע"פ מצוות החג, אין מניעה כי סוכה תשמש לצל במהלך כל השנה ותהיה כשרה לחג הסוכות במידה והסכך חודש לטובת החג. לשם כך על סוכת עץ להיות עמידה לאורך זמן כנגד ריקבון, פטריות ועובשים וברגים ומחברים מפלדת אל-חלד.
  • פירוק והרכבה מהירים – במקום לעמול על הקמת הסוכה שעות רבות ולקבל תוצאה מאכזבת, ניתן תוך זמן קצר עם הוראות הכנה מצורפות להקים סוכת עץ לתפארת ובאותה המהירות גם לפרק ולאחסן אותה עד לשנה הבאה.
  • כשרות – סוכה מעץ מתוכננת מראש למגוון הציבור בישראל (חילוניים ועד חרדים) כך שאתם יכולים סמוכים ובטוחים כי בידכם סוכה כשרה בה תזכו לארח את אורחיכם בגאווה וללא חשש שמא יש בה פגם הלכתי. סוכה מעץ

ובסופו של דבר, סוכה היא ממש כמו בית וכפי שאנו נוהגים לעצב ולהשקיע בביתנו, כך עלינו לנהוג בסוכה כחלק ממנהגי החג.

 סוכת עץ מעוצבת מגיעה בשלל עיצובים מרהיבים, מספר סוגי סככי נצח לבחירתכם ואביזרי עזר כגון תאורה וקישוטים אחרים ההופכים את השהייה בסוכה לאטרקציה בפני עצמה.

כל מי שמצוי בענייני הלכה ודת יודע, שישנן מספר מצוות שכל שומר מסורת יקפיד עליהן מאד.

אחת מאלה היא מצוות בניית סוכה. לפיכך, בבתים רבים של שומרי מסורת יש, במידת האפשר, התקן קבוע המאפשר הקמת סוכה בתוך זמן קצר.

בתים רבים ובהם בתי קומות נבנים כך שעל המרפסת ניתן להקים סוכה, באשר הבסיס להכנה נמצא שם במשך כל השנה.

רכישת סוכה מעץ אינה מתאימה במקרים כאלה. ואולם היא מתאימה במקרים הבאים:

  • מי שמקפיד: מי שמקפיד על בניית סוכה בכל שנה מצד אחד, אבל מצד שני אין לו מקום שבו ניתן להציב התקן קבוע שעליו ניתן לבנות סוכה בתוך זמן קצר, סוכה לבנייה עצמית היא בדיוק בשבילו.
  • מי שאוהב סדר וניקיון: מי שבונה סוכה מדי שנה ואין לו סוכה לבנייה עצמית יודע עד כמה קשה להשיג חומרים לבניית הסוכה, לבנות את הסוכה ולאחר מכן לנקות את הפסולת שנוצרה לאחר ניסור העצים, תקיעת המסמרים והדבקת השמיכות, הסדינים וכיוצא באלה בדים על מנת ליצור את קירות הסוכה. למעשה, אלה הם האנשים שירוצו ראשונים לחפש סוכה למכירה לבנייה עצמית. יש לקחת בחשבון שעיריות מסודרות מפנות סוכות שנבנו שלא בצורה מקצועית ולא במקומות מוצרים, וטוב שכך. סוכות כאלה עלולות להיות סכנה בטיחותית ותברואתית. סוכה מעץ
  • מי שמעוניין להפיק את המרב במינימום עבודה: סוכה לבנייה עצמית חוסכת עבודה רבה ומחשבה רבה בהקמתה מחדש בכל שנה. שלבי הבניה של סוכה מעץ כזאת הם פשוטים וההליך קצר מאד.

על פי המסורת חייבת תקיעת היתד הראשונה של הסוכה להתבצע עם צאת צום יום  הכיפורים והבנייה חייבת להסתיים בבוקרו של ערב החג.

סוכה למכירה לבנייה עצמית מאפשרת לעמוד בהנהגה הזאת בקלות. יש גם סוכות נצח וגם סכך לנצח המדריך לחג הסוכות