שולחן אוכל כפרי, המהווה חלק בלתי נפרד מפינת האוכל, הוא שימושי מאוד ותורם גם לתחושת חמימות וטבעיות בבית. כמו כל שולחן אוכל אחר, הוא לב לבה של פינת האוכל – עליו מוגשות מנות האוכל לאורך כל ימות השבוע וסביבו מתנהלות הארוחות המשפחתיות בסופי שבוע, בחגים או בכל הזדמנות חגיגית אחרת. הינו ממלא גם תפקיד חשוב באירוח של קרובי משפחה או חברים. מסיבות אלה הוא משמעותי כל כך. לשלוחן האוכל הכפרי ישנו יתרון נוסף ביחס לשולחנות אוכל אחרים והוא העיצוב הייחודי, היוצר אווירה אינטימית ונינוחה מאוד בבית.

מה כל כך מיוחד?

שולחן אוכל כפרי הוא, ללא ספק, שולחן ייחודי. השילוב בין עץ מלא וטבעי ובין עיצוב פשוט ומעט נוסטלגי יוצר את האמירה המיוחדת של שולחן שכזה. אם אתם זקוקים לפינת אוכל חדשה ומחפשים משהו מקורי אך נעים ורגוע, תוכלו למצוא בשוק הרהיטים מגוון רחב ביותר שולחנות אוכל כפריים. היום ישנם שולחנות אוכל כפריים בגדלים, בעיצובים ובצבעים שונים. הבחירה של שלוחן אוכל כפרי צריכה להיעשות, בהקשר זה, ביחס לשני עקרונות מרכזיים – השימושיות והעיצוב.

השימושיות היא השיקול החשוב ביותר בבחירת שולחן אוכל כפרי, והיא מתבססת על כמה שיקולים שונים, כדוגמת: מספר בני המשפחה, גדול חדר האוכל, עמידות לאורך זמן, הרגלי הארחה והתקציב העומד לרשותכם. לאחר שהגדרתם את הצרכים המעשיים והמטרות היומיומיות של שלוחן האוכל, תוכלו לעבור לשלב השני – בחירת שולחן כפרי מבחינת העיצוב. בשלב זה מומלץ מאוד לעיין בקטלוגים, להיחשף לאפשרויות הקיימות בתחום ואפילו לקרוא מעט חומר מקצועי. נסו להתאים את עיצוב השולחן גם לחדר בו הוא עתיד לעמוד. לאחר מכן, תוכלו לבחור בצורת השולחן הרצויה, בצבע, בסגנון או בכל מרכיב אחר הקשור לעיצוב.

פינת אוכל כפרית – התמונה הכוללת

שולחן אוכל כפרי הוא לרוב חלק בלתי נפרד מפינת כפרית. כלומר, לרוב נרכש שולחן אוכל כזה עם סדרת כסאות תואמים. כך נוצר שילוב מושלם של פינת אוכל כפרית, המותאמת במיוחד לטעמכם. בהקשר זה, כדאי להתייחס לכמה נושאים חשובים. פינת אוכל כפרית צריכה להתאים לחלל החדר, לא לצור תחושה של עומס ולהיות קומפקטית ונוחה. עם זאת, פינת אוכל כפרית צריכה להתאים גם לאירוח. בהקשר זה, מרבית השולחנות ניתנים היום להגדלה.

בשיטה זו אפשר פשוט להתאים את השולחן למספר הסועדים וגם לחסוך במקום. נושא חשוב נוסף הוא מספר הכיסאות הנדרשים. פינת אוכל כפרית מוצעת היום למכירה לרוב עם מספר כסאות קבוע, החל מארבעה כסאות, דרך שישה וכלה ב-12. בכל מקרה, ניתן לקנות כסאות סופים, אם נדרש. ולבסוף, עולה שאלת חומרי הגלם. מרבית פינות האוכל הכפריות עשויות היום, כבעבר, מעץ מלא. בנוסף לכך, ניתן למצוא תוספות מעניינות המשדרגות מאוד את מראה פינת האוכל. פלטת זכוכית עדינה, כסאות לבנים או אפילו שילוב של עיטורים עדינים מעץ הם כמה מהאפשרויות הרבות הקיימות בתחום.